Cilj poziva
Jačanje konkurentnosti poduzeća (MSP-ova) na domaćem i svjetskim tržištima i priprema zelenog, digitalnog i otpornog oporavka gospodarstva kroz poticanje energetski učinkovite i/ili tehnološki napredne proizvodnje te inovativnih poslovnih modela u svrhu razvoja novih kompetencija, povećanja proizvodnje, povećanja izvoza i očuvanja postojećih te poticanja stvaranja novih radnih mjesta.
Pozivom se želi potaknuti MSP-ove:
- na korištenje digitalnih tehnologija i rješenja u poslovnim procesima sa svrhom povećanja učinkovitosti, kompetitivnosti i internacionalizacije poslovanja
- na primjenu digitalnih i zelenih tehnologija i rješenja u proizvodnim procesima sa svrhom optimizacije poslovanja, smanjenja negativnog utjecaja na okoliš i učinkovitijeg korištenja resursa u proizvodnji
- na prelazak na kružno gospodarstvo.
U okviru ovog Poziva potpora će se dodijeliti za početna ulaganja MSP povezana s:
- osnivanjem nove poslovne jedinice,
- proširenje kapaciteta postojeće poslovne jedinice,
- diversifikaciju proizvodnje poslovne jedinice na proizvode koje dotična poslovna jedinica prethodno nije proizvodila ili
- temeljitu promjenu u sveukupnom proizvodnom procesu postojeće poslovne jedinice, praćenu unaprjeđenjem i inoviranjem poslovanja i organizacije poslovanja MSP-ova u svrhu zelenog, digitalnog i otpornog oporavka gospodarstva razvojem novih kompetencija, povećanjem proizvodnje, povećanjem izvoza i očuvanjem postojećih te stvaranjem novih radnih mjesta.
Rok podnošenja projektnih prijedloga
Od 30. 04. 2021. g. u 11,00 sati do 31. 05. 2021. g. u 16,00 sati
Prihvatljivi prijavitelji
Mikro, mala i srednja poduzeća
- koja su u trenutku podnošenja prijave registrirana u sektoru C Prerađivačka industrija
- registrirana za obavljanje gospodarske djelatnosti najmanje u 2019. godini
- imaju minimalno 1 zaposlenog temeljem sati rada
- posluju s dobiti čiji ukupni godišnji poslovni prihodi u 2019. ili 2020. godini iznose minimalno 500,000,00 HRK čiji minimalni udio kapitala i rezervi u pasivi iznosi 10%
Iznos bespovratnih sredstava
Ukupan raspoloživ iznos bespovratnih sredstava za dodjelu u okviru ovog Poziva je 1.140.000.000,00 HRK.
- Najniži iznos potpore: 500.000,00 HRK.
- Najviši iznos potpore: 7.500.000,00 HRK.
Potpora su podijeljene u 4 temeljne kategorije: (1) Regionalne potpore; (2) Potpore za inovacije procesa i organizaciju poslovanja; (3) Savjetodavne usluge u korist MSP-ova; (4) Potpore za usavršavanje i (5) Potpore male vrijednosti o čemu ovisi % sufinanciranja, prihvatljive aktivnosti i troškovi što je objašnjeno u nastavku.
1.REGIONALNE POTPORE
Sufinanciranje:
Regionalna potpora ne može iznositi manje od 60% od ukupno odobrenih bespovratnih sredstava.
- 45% prihvatljivih troškova za mikro i male poduzetnike
- 35% prihvatljivih troškova za srednje poduzetnike
Aktivnosti:
Ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu u cilju postizanja energetski učinkovitije i ekološki prihvatljivije proizvodnje, koja doprinosi zelenom, digitalnom i otpornom oporavku gospodarstva te time i povećanju proizvodnje, povećanju izvoza i očuvanju postojećih te stvaranju novih radnih mjesta.
Prihvatljive su, ne isključivo, aktivnosti poput:
- uvođenja novih tehnologija i tehnoloških rješenja u proizvodni proces;
- uvođenja tehnoloških mjera i drugih zahvata u proizvodni i radni proces koji rezultiraju smanjenjem utroška energije i doprinose energetskoj učinkovitosti procesa te koje rezultiraju smanjenjem CO2 u procesima;
- uvođenja tehnoloških rješenja za diverzifikaciju proizvodnje i povećanje ekonomičnosti proizvodnih jedinica;
- uvođenje rješenja za digitalizaciju i optimizaciju proizvodnih i radnih procesa;
- uvođenja učinkovitijih rashladnih sustava u proizvodnom procesu;
- uvođenja sustava za praćenje i optimizaciju potrošnje energije i vode;
- uvođenja novih IT alata u postojeće proizvodne i radne procese;
- uvođenja IT alata kojima se doprinosi boljem pozicioniranju MSP-ova na domaćim i stranim tržištima i sl.
Troškovi:
Ulaganja u nematerijalnu imovinu
- priprema zemljišta; krčenje zemljišta;
- trošak gradnje, rekonstrukcije zgrada, poslovnih prostorija, drugih objekata i uređenje pripadajuće parcele;
- komunalni doprinos, cijene priključaka na vodovod i odvodnju i energetskih priključaka;
- trošak održavanja i /ili preuređenja, modernizacije zgrada, poslovnih prostorija, drugih objekata i uređenje pripadajuće parcele;
- trošak energetskog certifikata i uporabne dozvole;
- nabava novih strojeva, opreme, alata, radnih vozila i strojeva, te s njima povezani troškovi aktiviranja, transporta, montaže i stavljanja u pogon, ako ih u pogon stavlja dobavljač;
- troškovi montažne opreme i strojeva ukoliko su povezani s nabavljenom opremom te predstavljaju sastavni dio nabave opreme;
- nabava mjernih uređaja povezanih s projektom
Ulaganja u materijalnu imovinu
- troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (hardver) koji su izravno povezani sa svrhom projekta;
- nabava nematerijalne imovine u obliku patenata, autorskih prava, znanja ili drugih vrsta intelektualnog vlasništva
- troškovi informatičko-komunikacijskih i audio/video rješenja (softver) ako udovoljavaju uvjetima Programa državnih potpora
2. Potpore za inovacije procesa i organizaciju poslovanja
Sufinanciranje:
- 50% prihvatljivih troškova za mikro, male i srednje poduzetnike
Aktivnosti:
Unapređenje i inoviranje procesa i organizacije poslovanja MSP-ova, koja doprinosi zelenom, digitalnom i otpornom oporavku gospodarstva, u svrhu razvoja novih kompetencija, povećanja proizvodnje, povećanja izvoza i očuvanja postojećih te stvaranje novih radnih mjesta.
Prihvatljive su, ne isključivo, aktivnosti poput:
- uvođenja novih zelenih poslovnih modela;
- uvođenje poslovnih modela za povećanje iskoristivosti resursa i smanjivanje otpadnih materijala;
- uvođenje poslovnih modela otpornih na rizike i vanjske utjecaje i sl.
Troškovi:
- troškovi plaća osoblja zaposlenog kod prijavitelja koji će raditi na provedbi projekta tj. aktivnostima inovacije procesa i organizacije poslovanja
- neizravni troškovi po fiksnoj stopi od 15 % prihvatljivih izravnih troškova osoblja(najam prostora, režijski troškovi: grijanje/hlađenje, struja, voda, čišćenje, odvoz otpada, telekomunikacije, i sl. te troškove održavanja uredskih prostora za potrebe provedbe projekta)
- troškovi znanja i patenata koji se pribavljaju ili licencijom ustupaju od drugih strana po tržišnim uvjetima za potrebe inovacije procesa i/ili organizacije poslovanja
- troškovi amortizacije instrumenata i opreme
3. Savjetodavne usluge u korist MSP-ova
Sufinanciranje:
- 50% prihvatljivih troškova za mikro, male i srednje poduzetnike
Aktivnosti:
Savjetodavne usluge povezane s projektom koje pružaju vanjski konzultanti, a koje nisu trajna ili periodična djelatnost niti su povezane s uobičajenim troškovima poslovanja poduzetnika.
Prihvatljive su, ne isključivo, aktivnosti poput:
- savjetovanja za upravljanje projektom;
- usluge izrade izvedbenog projekta gradnje
- usluge stručnog nadzora građenja
- savjetovanja usmjerenih na jačanje kibernetičke sigurnosti;
- izrada planova i strategija digitalizacije poduzeća;
- usluge pripreme, uvođenja i certificiranja sustava upravljanja
- izrade i podrške u izradi planova oporavka nakon katastrofa;
- savjetovanja i izrada planova za učinkovitije korištenje resursa, digitalizaciju i automatizaciju procesa i organizaciju poslovanja
Troškovi:
- usluge upravljanja projektom;
- usluge stručnog nadzora građenja;
- usluge izrade izvedbenog projekta gradnje;
- usluge izrade dokumentacije za nabavu;
- usluge pripreme, uvođenja i certificiranja sustava upravljanja (kvalitetom ili poslovnim procesima ili uslugama) prema zahtjevima međunarodno priznatih norma odnosno tržišno priznatih certifikacijskih shema
- usluge vezane izrade planova kibernetičke sigurnosti prijavitelja i planova oporavka od katastrofa
- usluge izrade planova i strategija digitalizacije poduzeća, planova za učinkovitije korištenje resursa, automatizaciju procesa i organizaciju poslovanja i sl.
- usluge revizije za verifikaciju troškova projekta
4. Potpore za usavršavanje
Sufinanciranje:
- 70% prihvatljivih troškova za mikro i male poduzetnike
- 60% prihvatljivih troškova za srednje poduzetnike
Aktivnosti:
Usavršavanje djelatnika povezano s projektom s ciljem operacionalizacije projektnih aktivnosti i njihovog uvođenja u poslovanje prijavitelja.
Prihvatljive su, ne isključivo, aktivnosti poput:
- jačanja digitalnih vještina zaposlenika;
- usavršavanje zaposlenika za primjenu novih tehnologija i tehnoloških rješenja i ekoloških principa u proizvodnom procesu;
- usavršavanja zaposlenika za primjenu novih poslovnih modela i sl.
Troškovi:
- troškovi predavača, za sate tijekom kojih su predavači sudjelovali u obuci;
- troškovi poslovanja povezani s predavačima i polaznicima koji su izravno povezani s projektom usavršavanja, poput putnih troškova, troškova materijala i potrošne robe izravno povezanih s projektom, amortizacija alata i opreme ako se upotrebljavaju isključivo za usavršavanje;
- najniži nužni troškovi smještaja za polaznike usavršavanja koji su radnici s invaliditetom;
- troškovi kotizacije za polaznike usavršavanja
5. Potpore male vrijednosti
Sufinanciranje:
• 75% prihvatljivih troškova za mikro male i srednje poduzetnike
Aktivnosti:
Prateće aktivnosti povezane s projektom poput:
- pripreme dokumentacije projektnog prijedloga
- izradu potrebne projektno-tehničke dokumentacije
- nabavu i ugradnju opreme za korištenje obnovljive energije za vlastite potrebe (u obliku dizalica topline, kotlova na biomasu, solarnih panela i sl.)
- provedbe mjera vezanih za vidljivost projekta i ulaganja
Troškovi:
- troškovi pripreme dokumentacije projektnog prijedloga (prihvatljivi od datuma objave poziva)
- troškovi pripreme neophodne projektno-tehničke dokumentacije (prihvatljivo od 01.veljače 2020. godine) uključuju:
- troškove izrade glavnog projekta
- troškovi izrade projektno-tehničke dokumentacije za korištenje obnovljive energije za vlastite potrebe
- nabava i ugradnja opreme za korištenje obnovljive energije za vlastite potrebe i sl. (prihvatljivo nakon podnošenja projektnog prijedloga)
Za više informacija i pomoć oko prijave na natječaj Jačanje konkurentnosti poduzeća ulaganjima u digitalnu i zelenu tranziciju kontaktirajte nas na info@ic-consulting.hr.
Cijelokupan natječaj Jačanje konkurentnosti poduzeća ulaganjima u digitalnu i zelenu tranziciju na eSavjetovanju pronađite ovdje.